Wednesday, October 14, 2009

Najib Merapu Nak Bersihkan Politik Wang UMNO.


KUALA LUMPUR 13 Okt. - Datuk Seri Najib Tun Razak percaya pindaan perlembagaan yang akan menetapkan kaedah baru pemilihan jawatan tertinggi UMNO boleh menghapuskan politik wang.



Presiden UMNO berkata, ini kerana perwakilan yang akan menentukan pucuk pimpinan parti nanti adalah dalam jumlah yang besar meliputi 146,500 orang berbanding 2,500 perwakilan sedia ada.



''Pindaan perlembagaan ini boleh menghapuskan politik wang kerana bilangan yang memilih lebih besar untuk cuba dipengaruhi oleh sesiapa.



''Kalau ada yang cuba lakukannya, ia akan mudah dapat dikesan," kata beliau pada sidang akhbar selepas mengadakan Majlis Taklimat Presiden di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini petang ini. Laporan dari Utusan Malaysia Online.


Ulasan KerenahMaya:


Eh...berapa punya banggang la kita punya PM ni, SPRAM kan dan ada suruh je diaorang yang siasat pasal rasuah-merasuah ni yang korang pandai-pandai gubal sendiri dalam parti korang tu apasal.


Tak sama ker antara Politik Wang dengan RASUAH? Itulah masalahnya hingga indeks rasuah negara kita menjunam jatuh kebawah sebab kita ada PM yang banggng dan Pengerusi MACC yang bodoh.


Dunia ketawa melihat bagainama budak botak althantuya ni berkata nak benteras politik wang dalam umno bermula dengan buat pindaan perlembagaan parti mangkuk jamban diaorang dulu.


Rasuah tetap rasuah walaupun diberi pelbagai nama dan jenama dan cara yang palik baik untuk membenteras rasuah bubar dulu parti mangkuk jamban ( UMNO ) di kemudiaan biar pemimpin-pemimpin dari PR yang kendalikan pemerintahan negara untuk tunjukan bukti yang PR tegas untuk emembenters rasuah.


MACC jangan terus jadi pencacai tahi umno kelak anda kan jadi tahi macam umno juga....wa kaka

No comments: