Sunday, June 29, 2008

Siasat dengan telus?

Senario politik Malaysia membahang lagi dan ia makin hebat dan panas. Apa tidaknya bila isu liwat Anwar bergegar lagi dalam versi baru.
Tidak perlu saya nyatakan kerana telinga kita telah dihidangkan dengan laporan isu ini. Yang menjadi persoalan sekarang ialah bilamana Pak Lah menyatakan bahawa dia dan umno tidak terlibat langsung dengan isu ini begitu juga kawan-kawanya seperti najib dan lain-lain kata Pak Lah.
Sejarah menceritakan sebaliknya bila ia dinafikan secara terang oleh pimpinan BN maka bermakna BN/umno terlibat. Lebih sadis lagi bila Pak Lah kata umno takde niat langsung nak menjatuhkan maruah dan menyusahkan Anwar bermakna...........
Polis pula kata melalui Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Dato' Bakri bahawa pihaknya akan menjalankan siasatan secara telus dan adil. Sape percaya sila angkat tangan..........
Bagi saya mati hidup balik pun saya tidak akan percaya yang pihak polis akan berlaku adil dalam kes ini apatah lagi jaminan ini hanya keluar dari budak suruhan Bukit Aman.
Dalam kes MEMALI 1985 dahulu siapa yang berperanan? dari pucuk pimpinan umno/BN dan dilaksanakan oleh polis tak kan lah dengan mudah kita nak lupa kot ?
Kes ni bukan setakat menjatuhkan maruah dan menyusahkan As-Syahid Ust Ibrahim Libya tetapi sampai membunuh.Itukah ketelusan siasatan polis? Kes Altanthuya macamana? Dengan kusasa siapa bom C4 dikeluarkan dari simpanan dan digunakan? Kes pembunuhan penyokong PAS di Lubuk Merbau siapa dalangnye? Kes cabul bekas menteri umno dah selesai ke? Kes anak-anak yang diculik dan dibunh seperti Nurin dan Sharlini tu dah selesai ke? kata polis kita yang terhebat!
Hebat memang hebat bila berhadapan dengan penyokong PR yang berdemonstrasi dan yang tak akan melawan. Asyik sibuk nak ambil tahu aktiviti dan program Masjid dan Surau tapi tak mahu joint dalam majlis tersebut dan kalau masuk pun dengan niat nak mencari kesalahan dan kesilapan para alim-ulama dan para ustaz yang berceramah dan berkuliah sebab tu diaorang makin tua makin bodoh sebab mereka sendiri merelakan diperbodohkan oleh orang-orang bodoh.

No comments: