Sunday, June 22, 2008

BPR Terlampau Cekap

Ketua Pengarah BPR mengenai siasatan bpr terhadap Dato' Yong presiden SAPP yang katanya terlibat dengan rasuah sebanyak RM 5 juta.

Persoalanya kenapa BPR baru sekarang nak bertindak dan kenyataanya bahawa dia tidak diarah dan tindakan BPR menyiasat adalah arahanya semata-mata sebenarnya membenarkan sebaliknya kerana sudah menjadi adat dan kebiasaan bagi kerajaan Malaysia menafikan apa yang dikata dan benar apa yang disangka.

contohnya bila dia kata dia tidak diarahkan oleh sesiapa bermakna dia sememangnya telah diarahkan oleh seseorang. bila kerajaan kata minyak takan naik bermakna minyak akan naik, bila ditanya dinafi tapi berkalu kebenarnya selepas dikata.

Bila SAPP ugut nak buat undi tak percaya pada kerajaan Pakl Lah dia pun sibuk nak siasat dan nak dakwa si Yong ni drngan harapan agar Yong tak jadi nak buat usul tersebut dan dengan harapan si Yong kembali menyembah Pak Lah dan berkata dia insaf. Bila dah insaf dan minta maaf kat Pak Lah kes pun tutup. Itulah BPR Malaysia yang sentiasa adil dan tegas kepada musuh-musuh BN dan ia berlaku sejak zaman Che Det lagi.PDRM pun 2x5.

peringatan pada BPR tentang amaran Nabi SAW tentang ini " Pemberi rasuah dan penerima rasuah akan dihumban ke Neraka".

Jika Dato' Ketua Pengarah BPR ni kebal dari api Neraka dan kalau berasa tak mati buat lah ikut suka kamu utuk memuaskan hati pembesar-pembesar kamu kerana yang untug adalah pembesar-pembesar kamu sahaja sedangkan kamu rugi terhadap 2 perkara kerana rugi yang pertama kamu rugi kerana tidak amanah tentang tugas kamu dan rugi yang kedua kamu sanggup ke Neraka kerana mahu memuaskan hati pembesar-pembesar kamu itu yang akhirnya kedua-duanya akan tinggal di Neraka.

Allah SWT mengingatkan kita " Jangfanlah kamu condrong hati dengan orang zalim kelak kamu akan disambar Api Neraka"

Wallahua'lam.....

No comments: