Sunday, June 29, 2008

Bila diselubungi ketakutan.

Sudah menjadi lumrah alam bila perasaan takut datang ia akan membuatkan seseorang itu menjadi tidak tentu punca dan menjadikan ia sentiasa berada dalam situasi cemas sehingga pokok pisang disangka hantu dan bermacam-macam hal lagi.
Tetapi bagi perangai pucuk pimpinan negara dan BN khususnya bila mereka diasak dengan pelbagai masalah dan scandal mereka juga akan berusaha mencipta satu isu baru yang bakal melemahkan pihak lawanya.
Kita lihat dengan isu Rosmah vs Altanthuya, PR vs BN dalm membentuk kerajaan pusat september 2008, SAPP vs BN, Anwar vs Musa Hassan & Ghani Patail, Rakyat vs harga minyak, rakyat vs kenaikan harga makanan, rakyat vs kenaikan tarif eletrik, PDRM & BN vs Demonstrasi rakyat dan lain-lain.
Bila keadaan sudah tidak menentu ini dan Pak Lah dan rakan-rakan yang sama waktu denganya seakan tidak jumpa penyelesaianya lalu barangkali mencipta pelbagai isu baru yang hendak diketengahkan untuk menutup segala macam isu diatas maka terciptalah isu Anwar meliwat lagi.
Isu ni nampaknya skrip tahun1998 akan diguna pakai dengan beberapa penambahan dan baik pulih dari segi watak dan pelakonya.Tetapi instrument yang sama digunakan dan kita akan lihat apa yang akan berlaku.
Bagi saya ia terlalu simple bila instrumen seperti PDRM, Jabatan Peguam Negara dan Mahkamah itu adil dalam tugas dan tanggungjawabnya isu ini akan mudah diselesaikan. Tapi yang malanganya ketiga-tiganya pula yang menjadi dalang kepada kebobrokan isu Anwar 10 tahun lalu. Jadi macam mana kita nak percaya????
Kita harap kali ini pihak polis dapat berlaku adil dalam penyiasatanya.... tapi boleh ke? sebab Musa Hasan yang jadi Ketua Polis sekarani ni la yang banyak mereka cipta bukti untuk lawan Anwar dulu sampai tilam pun diusung ke hulu ke hilir. Ghani Patail pula yang tukang adjust tarikh.
Apa pun yang berlaku diharapkan agar kita jangan berasa panik dan gelabah dalam menghadapi isu ini dan kita kena yakin bahawa ini adalah strategi mereka untuk ememcah belahkan Pakatan rakyat dan membunuh karier politik Anwar dan rakan-rakan.
Kepada Anwar Ibrahim dan kaum keluarga dan para penyokongnya bersabarlah menghadapi ujian ini yang mungkin lebih teruk dari 10 tahun dulu . Perbanyakanlah Munajat dan Doa jika benar kalian berada dipihak yang dizalimi dan difitnah disamping berbanyakanlah bertaubat kepada Allah Rabbul Jalil dari kesilapan dan dosa yang lalu.
"Ya allah tunjukanlah kepada kami yang benar itu benar, agar mudah kami menurutinya dan perlihatkanlah jua kepada kami yang batil itu batil, agar mudah kami menghindarinya" amin

No comments: