Sunday, June 29, 2008

Apa dah jadi ?

Itulah persoalan yang wajar kita utarakan tetapi sebenarnya kepada siapa yang perlu kita tujukan pun saya tak tahu. Sebab dalam menyatakan persoalan ini nampaknya ia seakan mengimbas kembali insiden yang berlaku terhadap Anwar Ibrahim seperti tahun 1997 yang lalu yang telah dipecat kerana salah laku Liwat dan kerananya kita sukar untuk mempercayai sumber-sumber rasmi dari kerajaan khusunya dari PDRM dan median pro BN.




Semalam seorang lagi hamba Allah yang telah melaporkan kepada polis bahawa dirinya telah di LIWAT oleh Anwar. Budak tu baru berumur 23 tahun namanya Shaiful Bahari Azlan iaitu Pembantu Khas Anwar semasa kempen PRU 12 yang lalu.




Persoalanya sehingga kini saya masih tercari-cari dalam laporan media yang menyatakan tentang perincian laporan polis tersebut seperti tarikh berlakunya Liwat tersebut, tempat dan masa berlakunya kejadiaan itu.




Sejarah telah melakarkan bahawa dalam kes perbicaraan Liwat Anwar yang dibicarakan 10 tahun lalu memperlihatkan kita bagaimana tarikh, tempat dan masa kejadian sering diubah dari satu tarikh ke tarikh yang lain, dari satu masa ke satu masa yang lain dan dari satu tempat ke satu tempat yang lain demi untuk memenuhi kehendak pendakwaan agar ia dilihat relevan dengan fakta kes.




Kesemua tohmahan dan pembohongan tersebut sebenarnya telah di ungguli oleh SAC 1 Musa Hassan dan Timbalan Pendakwa Raya Ghani Patail yang sekarang ini keduanya dah naik pangkat sebagai Ketua Polis Negara dan Peguam Negara.




Sekarang nampaknya kes yang sama akan berulang kembali dengan watak dan pelakon-pelakon yang baru. Kita lihat sahajalah siapa yang bakal dijadikan watak utama dalam filem ini yang pasti ia akan melibatkan si budak umur 23 tahun itu, PDRM,Jabatan Peguam Negara dan mungkin ada watal istimewa yang bakal ditampilkan iaitu dari Pejabat Timbalan Perdana Menteri. So kita tunggu aje la sebabnya mudah je cuba kita lihat gambar ni


( Ni la gambar budak tu dengan gambar Khairol Anas Yusof Pegawai Khas Najib )

Apa-apapun kita harapkan agar Anwar dan keluarganya serta para penyokongnya menghadapi ujian dan fitnah ini dengan sabar dan banyakan berdoa agar mendapat pertolongan Allah swt dan kepada watak-watak yang baru seperti si Shaiful Bahari Azlan ni kita harapkan jika benar segala apa yang diakwa sila kemukan bukti yang kukuh kerana dalam islam sekiranya dia gagal mengemukakan bukti dan 4 orang saksi yang adil dia bakal menghadapi hukuman qazaf dan disebat sebanyak 80 rotan dan kepada PDRM dan Jabatan Peuam Negara kamu diingatkan agar tidak mengulangi kesilapan lalu kerana kini rakyat Malaysia sedang memerhatikan lakonan kamu dan awas dengan Doa orang yang kena zalim.

catatan bersambung;


No comments: