Sunday, July 13, 2008

Bila Pokok Pisang Disangka Hantu

Dalam keadaan ketakutan seseorang itu biasanya akan hilang pertimbangan yang waras dan sanggup melakukan apa sahaja tanpa berfikir terlebih dahulu hinggalah pokok pisang pun dianggap hantu.
Itulah senario yang berlaku kepada regim Pak Lah dan regim Najib dalam menghadapi kemelut politik sekarang. mereka dilingkungi perasaan takut yang amat sangat terhadap bayangan kesilapan dan kesalahan tindakan mereka yang menundang rasa marah rakyat disegenap lapisan masyarakat hingga mencuit perasaan marah dan tidak puas hati di kalangan akar umbi penyokong umno dan BN.
Tertekan dengan kemerosotan kerusi parlimen BN, kenaikan harga barang dan kini diasak pula dengan usul tidak percaya terhadapnya maka Pak Lah seakan sudah hilang kewarasanya begitu juga kita lihat kegusaran yang dialami oleh Najib apabila dia dan isterinya dikaitkan dalam akuan bersumpah atau akuan berkanun Raja Petra kamaruddin dan Bala yang mengaitkan beliau dan isterinya terlibat secara langsung dalam pembunuhan Altantuya, ditambah pula dengan negara digemparkan dengan kebejatan dan kejahatan langsung Ketua Polis negara dan Peguam Negara dalam mereacipta bukti terhadap pendakwaan Anwar Ibrahim pada tahun 1998 lalu, kehilangan Bala juga mencemaskan maka akhirnya tercipta pula isu besar yang dikira mampu mengalih pandangan dan tumpuan rakyat dari masalah berikut kepada masalah liwat yang membabitkan Anwar Ibrahim.
Hari ini dicipta lagi satu isu bahawa pagi ini disangka akan berlakunya protes di luar bangunan Parlimen hingga Polis dikerah mengawal ketat bangunban parlimen dan yang lebih teruk Nazri Aziz juga telah mengeluarkan arahan agar setiap Ahli Parlimen dilarang membawa penyokong atau pembantu hadir ke Parlimen hari ini.Polis juga telah berjaya mendapatkan perintah mahkamah melarang Anwar dan para penyokongnya hadir ke parlimen hari ini.
Petang ini juga Anwar diarah hadir memberi keterangan kepada polis berkaitan isu liwat di Balai Polis Traves dan desas desus kuat mengatakan mungkin Anwar akan ditahan dan tidak dibenarkan ikat jamin untuk menyekat kemaraanya dan mereka mengharapkan penyokong Anwar bangkit mempertahankanya serta turun kejalan raya dan kesempatan ini diambil untuk di istiharkan darurat kerana keadaan huru-hara sudah tidak terkawal( saya mengharapkan ini tidak berlaku dan saya menyeru kepada teman-teman agar jangan terjebak dalam tipu muslihat polis dan regim BN ini serta ambil lah pendekatan yang terbaik tapi kita beri peringatan jika Anwar lebam Pak Lah tersembam )
Rakyat sudah berbicara dan tertanya-tanya apa sebenarnya yang sedang berlaku dalam politik Malaysia hari ini? akhirnya rakyat membuat kesimpulan bahawa sebenarnya regim BN berada dalam keadaan terlalu takut menghadapi realiti dan landskip politik sekarang.
Isu-isu yang dilontarkan hari ini cukup untuk membuatkan mereka porak-peranda dan menghakis keyakinan rakyat kepada mereka dan kini mereka terpaksa bergantung harap kepada kebejatan polis dan terkini Angkatan Tetentera Malaysia juga mahu diperkudakan oleh mereka demi menjaga kedudukan mereka.
Isu Anwar liwat lagi rakyat gelak,
Isu Musa Hasan & Ghani Patail rakyat lihat,
Isu Najib & Rosmah vs Mendiang Altantuya rakyat tunggu,
Isu Bala rakyat terkejut,
Isu undi tak percaya kepada Pak Lah rakyat menanti berlaku,
Isu kenaikan harga barang dan petrol gas rakyat tertekan,
Pak Lah gusar + Najib terbelenggu + Polis menggelabah + BPR terkedu + ATM kuda baru + Anwar terinyaya = rakyat tunggu apa yang nak berlaku

No comments: