Tuesday, March 3, 2009

NIZAR Hero Rakyat Malaysia



Rakyat malaysia makin Sayang pada kerajaan Nizar.

Hari ini, satu sejarah telah tercipta bahawa satu Sidang DUN telah diadakan di bawah pokok di tempat letak kereta, di Negeri Perak Darul Ridzuan.Berikutan tindakan polis yang tidak membenarkan semua EXCO sah menggunakan dewan DUN, maka akhirnya mesyuarat DUN tetap diadakan juga, demi memenuhi aspirasi dan kemahuan rakyat Perak.


Sebenarnya peristiwa "persidangan dibawah pokok ini" tidak merugikan MB Nizar dan pasukannya, malahan lebih menarik simpati rakyat terhadap kesungguhan mereka mempertahankan kerajaan sah Pakatan Rakyat di Perak. Syabbas pada MB Nizar dan semua EXCO yang terlibat.


Inilah kezaliman yang amat nyata dari BN.Jika sebelum ini, rakyat baru mengetahui bahawa ISA adalah zalim, maka hari ini, selain ISA, UMNO/BN juga mempergunakan apa saja termasuk mengunci sebuah bangunan lantas menyerlahkan pada rakyat bahawa kezaliman dan kejahatan mereka memang tanpa batas kemanusiaan!!!

"Raja adil raja di sembah, Raja zalim raja di sanggah"....rakyat sedang menjadi hakim, menyaksikan apakah ada suara atau tindakan murni dari istana yang boleh menyelesaikan krisis yang sedang berlaku sekarang?Apakah tindakan Sultan untuk menyelamatkan rakyat Perak dari kemelut politik yang sedang mengganas kini?


Hidup kerajaan MB Nizar, salah satu negeri yang telah meluluskan usul mansuh ISA di sidang DUN tahun 2008!!!

No comments: