Saturday, February 28, 2009

Kalutnya Politik Malaysia

Sijarah hitam politik kepartian di nagara kita sekali lagi ternukil apabila pihak kerajaan sendiri sanggup menceroboh dan menodai undang-undang dan pelembagaan yang kononya didokong dan dijulang tinggi.
berikutan dari rampasan kuasa di Perak, kita melihat TPM Najib Altanthuya sanggup melakukan apa sahaj demi mencapai cita-cita politiknya hingga tergamak mencolok 3 adun BANGGANG dari PR hanya kerana mahu merampas kuasa diperak. Dan kini wujudlah sebuah lagi negara / Negeri HARAM dalam dunia selain dari Israel dan terpacullah si Zamri MB Haram di Malaysia dan kerajaan haram di Perak.
Perbuatan mencolek dan cubaan merasuah hingga puluhan juta ringgit terhadap ADUN dan Ahli Parlimen PR adalah perbuatan yang tidak bertamadun dan sangat memalukan.
Ditambah lagi dengan kebodohan SPRM melalui ketua Pengarahnya si said juga mewarnai lanskap politik negara apabila ia sanggup melembukan dirinya hanya kerana terhutang budi dengan pimpinan regim Pak Lah kerana menyelamatkan anaknya dari dipenjara di Australia atas dakwaan mengedar bahan lucah kanak-kanak.
Rakyat sudah sedia maklum bahawa PDRM, SPRM, SPR dan lai-lain agensi kerajaan semuanya melembukan diri untuk menjilat bontot pemimpin-pemimpin UMNO dan BN kerana menjaga periuk nasi mereka untuk terus stabil tetapi mereka lupa mereka itu sebenarnya digaji oleh rakyat.
Tak semena-mena kita dari PR khususnya sdr Hj. Nizar dan dan rakan-rakanya dituduh MENDERHAKA kepada Sultan. Pemuda UMNO dan seangkatanya dalam UMNO dan NGOs bahawa UMNO lah yang memulakan penderhakaan terhadap raja-raja melayu... kalau tak percaya cuba tanya Tun Mahathir! Sejarah sudah terpahat dan tertulis melihat kebodohan dan penderhakaan mereka terhadap Raja-Raja Melayu .
Menderhaka kepada raja tidak berdosa tetapi menderhaka kepada ALLAH itu yang berdosa. takanlah tak reti bahawa puak-puak ni. Macamana nak reti para Mufti yang mereka suap dengan duit pun sama mangkuk juga.

No comments: